• شنبه ١٤ مرداد ١٤٠٢-١٢:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٤٤
تشکری هاشمی:

شورای شهر پیگیر حقوق معلولان

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که پیگیر واگذاری زمین طرشت که سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان بوده، است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در خصوص واگذاری زمین سامانه معلولین در شهرداری تهران، گفت: اطلاع پیدا کردم که شهرداری در نظر دارد زمین سامانه معلولین را به فعالیت‌های استارت‌آپی اختصاص دهد؛ اما جای سوال است که در کجای مأموریت‌های شهرداری تهران حمایت از فعالیت‌های استارت‌آپی آن هم به این گستردگی مورد توجه قرار گرفته است و همچنین استارت‌آپ‌ها مگر چقدر زمین برای فعالیت لازم دارند که این زمین به این گستردگی قرار است در اختیار آنها قرار داده شود؟.
وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی شهرداری تهران کمک به استارت‌آپ‌ها نیست، ادامه داد: چند هفته پیش مطلع شدم که شهرداری تهران قصد دارد سامانه ویژه حمل و نقل معلولان و جانبازان را از محل مخصوص آن در طرشت به غربی‌ترین نقطه تهران در بلوار شیرپاستوریزه که فاقد امکانات مناسب است، منتقل کنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه همچنین قرار است خودروهای ون دارای بالابر برقی مخصوص معلولان ویلچری را به سازمان تاکسیرانی واگذار کنند، اظهار کرد: این واگذاری برخلاف مصوبات شورا و به ضرر جانبازان و معلولان ویلچری است، به طوری که پیام‌های متعددی در مورد دستور تخلیه مکان یاد شده و نگرانی‌های جدی این افراد دریافت کردند.
تشکری هاشمی افزود: اصولاً برجستگی استارت‌آپ‌ها به این است که با یک کامپیوتر و با کمک اینترنت در هر کجا که باشند، می‌توانند فعالیت کنند و نیازی به ساختمان نیست. آن هم زمین‌های گسترده همچون زمین طرشت که ۲۸ هزار متر وسعت دارد و یا زمین بزرگ ساصد و حتی بوستان‌هایی همچون بوستان ولایت نیز برای این کار پیشنهاد شده که خوشبختانه هنوز با آن موافقت نشده است.
وی با بیان اینکه شهرداری باید توضیح دهد که با این تصمیم قرار است چه منافعی به شهر اضافه شود، گفت: این موضوع سبب شده که کمک به معلولان که زندگی سختی را می‌گذرانند روی زمین بماند و این افراد دچار زحمت خواهند شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: از حقوق معلولان شهر دفاع کرده و این موضوع را به صورت جدی از شهرداری تهران پیگیری خواهیم کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: